مواد شیمیایی و مبارزه با شیوع کرونا

مواد شیمیایی و مبارزه با شیوع کرونا

با همه گیری ویروس کرونا استفاده از مواد شیمیایی در مهار کرونا جهت محافظت از مردم و جلوگیری از شیوع بیماری نیاز ها برای استفاده از  قبیل مواد ضد عفونی کننده دست ، انواع محافظ های پلاستیکی و ماسک ها و تجهیزاتی که جهت توقف این ویروس به کار میرود به شدت بالا رفته است .

 

کرونا

برای مثال مواد شیمیایی اتانول و ایزوپروپل الکل که در تولید ماده ضد عفونی کننده بکار میروند با افزایش نیاز جهانی با رشد سرسام آور قیمت روبرو شدند.

شیلد های شفافی که در هایپرها و داروخانه ها برای محافظت استفاده میشود از ترکیبات PMMA پلی متیل اکریلان ، PC پلی کربنات ، PS پلی استایرن تولید میگردد.

ماسک های محافظ صورت به صورت گسترده ای در عموم مردم و خصوصا به طور ویژه در کادر درمانی استفاده می شود که از رنج گسترده ای از مواد شیمیایی پلیمری مانند PP پلی پروپلین ، PE پلی اتیلن ، PC پلی کربنات ، PS پلی استایرن تولید می شود.

مصرف بالای انواع صابون های شوینده و مایع ضد عفونی کننده دست ، نیاز ها برای سود سوز آور و اسید های چرب و الکل های مانند بوتیل گلیکول BUTYL-GLYCOL ، و بوتیل دی گلیکول BUTYL-DE GLYCOL همچنین طیف وسیعی از مشتقات مواد پتروشیمی در تجهیزات پزشکی و مراقبتی مانند چسب، لیبل ، تیوب های ونتیلاتور ، کیسه های خون و … استفاده میشود که مواد اولیه تولید آن شامل : اکریلات استرز ACRYLATEESTERS و BDO و MMA نرم کننده ها و پلی اورتان می باشد.

منبع : ICIS.COM